Търсене в този блог

петък, 25 март 2022 г.

Пропагандната война на Украйна: международни ПР фирми, лобисти и връзки с разузнаването

 

Порталът Mintpressnews.com и авторът Дан Коен се потрудиха и описват достатъчно подробно как функционира системата на стратегическата украинска пропаганда на настоящия етап. Със съкращения предаваме основните моменти и изводи: 

1️. Украинската пропагандна кампания е изключително добре подготвена (https://www.washingtonpost.com/national-security/2022/03/16/ukraine-zelensky-information-war/). Ключови „партньорски медии“ в различни страни по света (главно Западна Европа и някои рускоезични медии) получават необходимите и много подробни напътствия в реално време (https://drive.google.com/drive/u/ 0/folders/1QE65-hyob6BzyFwYheQXLZjjlxnNsrrs ) за това как да отразяват различни събития в Украйна. Например блокирането на атомните електроцентрали в Запорожието и Чернобил, призиви за създаване на забранена за полети зона от НАТО над Украйна и т.н.

2️. Украйна, с помощта на чуждестранни консултанти, изгради ефективна мрежа от чуждестранни медийни агенции, които активно допринасят за популяризирането на подходящо подготвени съобщения в информационното пространство.

3️. Основният оператор на информационната кампания в подкрепа на Украйна е базираната в Лондон PR Network (https://www.thepr.network/), която действа като интегратор на мрежата от бутикови рекламни агенции и е тясно свързана с Британски регулатор в областта на комуникациите, стратегията и съвети за оценка на комуникационните услуги на правителството на Обединеното кралство, както и с международната мрежа от независими партньорски агенции ICCO Worldwide.

4️. Основният финансов оператор на украинските стратегически комуникации (психологически операции, GR, пропаганда, взаимодействие с международни медии) е Министерството на външните работи на Украйна.

 5️. Важен елемент от украинската информационна кампания е сайтът Ukraine.ua, който се ръководи от Ярослав Турбил, който според автора на материала е свързан с американското разузнаване.

6️. Важен елемент от стратегическата комуникация към западната публика от Украйна са мемовете, в които нацистките символи присъстват в изобилие.

7️. За ориентиране на журналистите от чуждестранни медии се изпращат насоки за използването на правилните термини в комуникацията и правилния ъгъл на отразяване на събитията. Съответните указания се актуализират ежедневно.

 8️. НАТО активно използва своите бот-ферми, за да разпространява пропагандни съобщения чрез ФБ. Самата кампания се финансира активно от правителствата на Великобритания, Чешката република, Отворено общество на Джордж Сорос и Националния фонд за демокрация на САЩ (NED). Подкрепата се предоставя и чрез USAID.

9️. Сред ресурсите, използвани от украинските PR агенции, авторът на статията посочва “Медуза”, “Новая газета”, “Дождь”, Би-би-си, “Настоящее время”.

10. Американските лобистки фирми като SKDKnickerbocker и Yorktown Solutions, Your Global Strategy също са силно ангажирани в кампанията. Кампанията е подкрепена и от специалисти от Edelman, най-голямата световна рекламна агенция. Общо, както се отбелязва в материала, около 150 комуникационни и лобистки структури работят по информационната кампания. За да подкрепят тази информационна операция, те отделят цели екипи в рамките на своите агенции.

 

Ето как се работи със стратегическите комуникации и информационна конфронтация. Не се пести от комуникации.  

 

Оригиналната статия от 22 март 2022 г. е тук:  https://www.mintpressnews.com/ukraine-propaganda-war-international-pr-firms-dc-lobbyists-cia-cutouts/280012/   

MintPress News е американски онлайн новинарски уебсайт с лява насоченост, основан и редактиран от Мнар Адли, който работи от януари 2012 г.